Rabu, 16 Mac 2011

SaLAh Ke?

Aku just nak kongsi sikit la kat korang hari ni..perlu ke kalo kita nak memberi sesuatu ingatan tu perlu siap nak keluarkan ayat2 Al-quran? perlu ke kalo kita nak memberi pesanan kat orang tu siap nak pakai hadis? bukan nak menghina ke apa ke..cuma nak tanya sikit lah..ada tak mak ayah korang kalo marah korang dia bagi ayat Al-quran atau hadis untuk nasihatkan korang? kalo ada baguslah.. abes yang takde tu? kita nak kelaskan macam mane?

so..pk la sikitkan..takkan kalo nak bagi entri berupa nasihat pon mesti kene guna ayat Al-quran atau hadis.. buat pengetahuan korang,aku pon pnh gi dengar ceramah jugak.. memang aku ni tak berapa nak pandai agama sikit tapi at least aku tahu.. so aku lebih baik la dari orang yang tak tahu langsungkan?...

tapi.. bila aku bagi entri ni..SEnyUm kambiNg(akU seNYum EnGkau KamBing) korang kate tak baik kutuk orang la ape la.. tapi hakikatnya banyak yang berlaku.. aku cume taknak jadikan orang kita sombong je

bila aku bagi entri ni pulak Aku mAsiH daRa korang kata aku melampau sebab kutuk perempuan macam2...abes korang sokong pulak cite BOHSIA, KL-Drift, V3, and cite yang  lebih kurang macam tu la..yang tunjukkan kehebatan remaja kita bersosial sekarang..korang sokong..korang kate cite tu bes la..banyak bagi pengajaran la..itu la ini lah..siap gi tengok kat wayang lagi..tak main la CD cetak rompakkan..what the fun!!*WTF!! kalo nak ikutkan dialog cite2 macam tu lagi jahanam dari ayat aku..so..lu pikir la sendiri
ni la hasil dari filem2 tu..sebuah masyarakat yang sopan santun..kredit pada oh tidak

cakap pasal ayat pulak..aku nak bagitau sikit...salah ke kalo kita gunakan ayat macam ni.."ko ni..babi la"..ye memang salah sebab kita kutuk orang tapi kalo kite ubah jadi macam ni pulak.."ko ni..khinzir la" adakah ia sopan? so salah ke kalo ade istilah babi dalam blog seseorang tu selagi mana ia tidak menyalahgunakannya? perlu ke nak tukar ke istilah khinzir? abes kalo dimelayukan jadinye ape? BABI!!!!! jugakan?

so..bukak mata tu beso2 sebelom nak kondem orang ok

da la..malas nak membebel lagi..aku nak g buat six packs

23 ulasan:

Faiz Tapit berkata...

fuuhh... pedas2... hahahah

ieza.mazlan berkata...

like your post . act , saya pun tidak suka and even saya tak suke sign tu .

faizura rahman berkata...

hidup mst berpandukan alQuran dan sunnah..kalau manusia tak ikut, itu hak die..yg tahu, kne menyampaikan walau satu ayat..manusiakan mudah lupa..tapi, bila org lain buat, perlu ke kte condemn kalo kte taknak buat?

Nor Hidayu berkata...

assalamualaikum.. awk teruskan usaha buat entry2 mcm ni ea.. manusia akhir zaman awk.. sy sndri takut :'( tp sy brusaha utk mnjadi yg trbaik as khalifah ALLAH di bumi nie.. amin..

silent berkata...

perlu....:DDD
babi boleh dimakan semasa darurat hanya sekadar untuk menyelamatkan nyawa.

mr E oSk girL berkata...

suka part....pegi wat six packs tu...haha

nik lan nik mat berkata...

hahaha..pe la..part tu je ke?huhuhu

Nurul Aiman Ahmad berkata...

sgt dasyat remaja nowaday.. i can't imagine how it was in 5 years later.. those teenagers dah jd adult..:)

Unknown berkata...

nasihat sesape pn leh bagi. sape makan cili, dia la terasa pedas. kannn

eMMe berkata...

ape masalah dowang nih...isk2!!!

Tanpa Nama berkata...

jgn hiraukan apa dorang kate lan..tulis je apa2 pon asalkan tak bercanggah ngan syariat..beselah kalau bende baik nak disampaikan of coz ada tentangan..so..caiyork!!hihi..:)

wanacesh berkata...

amboi mrh ke bang,he3,,
1st time visit here,kecut dgr,
anyway we cn talk whtever we like, blog kter kn,,
diffrent man,diffrent way to express,,nothing wrong,coz wht the matters is, wht the words..

b@w berkata...

hahaha..menggunakan sepenuhnya hak kebebasan bersuara.

Aku-Ida berkata...

"like"

tu lah dunia zaman sekarang yg menakutkan...

Aku-Ida berkata...

"like"

tu lah dunia zaman sekarang yg menakutkan...

Tanpa Nama berkata...

kalo xpandai tulis hadis..
xtulis pun takpe..
tp, mencarut2 2 x proper la kan..
but, tu sume atas diri sendiri la..

Anyyss Shuhaimi berkata...

cuma 1 yang dikatakan di sini,behave yourself.

nik lan nik mat berkata...

contohnya seperti?

nik lan nik mat berkata...

ok..but dont judge a person by him/his blog

Anyyss Shuhaimi berkata...

i mean not u la..that person that u talking about in your entry...jgn salah fhm ea...^^

nik lan nik mat berkata...

hahaha..ok2..terperasan pulak..huhuhu

silent berkata...

dun judge a person by him/his blog...
haha
pertama kali setuju dengan kau-
pinjam ayat nak buat entri....dah mintak izin---
:DDDD

THE GREEN berkata...

Assalamualaikum...


saya just blogwalking kat sini. baru tahu pasal blog ni..

anyway kalau ada masa, silalah berkunjung ke blog saya.

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

p/s: tajam dan menusuk kalbu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...