Selasa, 1 Mac 2011

hIduP aKu

         Hari ni boleh la di katekan penat sangat. Sebab pe? Sebab petang tadi aku ade lab. Tapi aku rase takde la penat sangat lab tadi. Sebab aku cume main kuda2 je dengan kusi kat makmal tu. Da bosan tak gheti nak buat pe sangat. Aku pon amek la kusi yang da patah kat dalam makmal tu pastu aku main la kuda2 dengan kusi tu. Ke depan ke belakang, ke depan ke belakang. Siap ade bunyik lagi. Entah la, nak kate aku ni bengap sangat, aku da masuk unibersiti. Tapi itulah aku. Itu la life aku. So, korang takleh nak kate aku takde life.

          Bile dalam dewan kuliah pulak aku asek tengok budak pempuan je. Ade sekali tu aku terkantol usha sorang awek ni. Aku jeling die. Pastu die tak puas hati, die jeling aku balik. Jeling punya jeling tetibe pensyarah aku tanya aku soalan. Aku taknak jawab sebab soalan tu level sekolah rendah. So untuk menjage maruah aku, aku pon senyap je. Pensyarah tu pon ape lagi, mengamuk la die. Badan die bertukar jadi kaler hijau. Mule-mule aku ingat die nak bertukar jadi the incredible hulk. Tapi rupe-rupenye die bertukar jadi shrek. Abes die kene gelak. Hahahaha. Die kemaluan sangat. Padan muke! hahahaha. Lepas tu, sebagai dende aku kene diri atas kusi. Awek tu senyum-senyum macam nak mintak pelempang aku. Aku buat budu's jek. Tetibe awek tu pulak yang kene soal. Tak sangke aku die boleh jawab. Tapi jawapan die takde la tepat sangat. Die cume jawab "errrrr....ahhhhhh.....huhu...huhu..tak tau la Prof". Dengan kate lain die pon bengap macam keldai jugak. Pastu die pon kene diri atas kusi. Aku tersenyum-senyum manje tengok die. Die tersiput-siput malu. Menyampah aku tengok. Ade la jugak dalam 10 minit perkare tu berlaku.

          Lepas tu shrek prof perasan. Die tanye kenape aku senyum-senyum. Mase tu die nak marah lagi sekali. Then die cepat2 lari keluar takut kemaluan die membesar lagi di depan pelajar- pelajar lain. Selang 5 minit lepas tu die masuk balik. Die kate aku ni da tersangat gatal nak kawin so die panggil aku dengan awek tu gi depan and bawak kusi sekali. Die kate die nak sandingkan aku kat depan budak- budak lain kat dalam kuliah. Mungkin die ingat aku akan malu la lepas tu. Die tak tau aku tengah ghairah giler mase tu.

          Mase aku tengah di sandingkan, tetibe dunia aku bertukar. Aku nampak budak-budak lain tengah makan nasi minyak dengan penuh pelahapnye. Aku pulak penuh bergaye. Dengan tuxedonya, bertali leher, berkasut kulit hitam berjename bata, dan berjam tangan ben 10. Bile aku pandang kiri. Huuuuuuaaaaaaaaiiiiiii..cun ooo aweks tu. Aku taknak describe awek tu lebih-lebih sebab die cume watak tambahan jek. Bile aku pandang kanan pulak aku nampak prof tadi tengah sapu sampah. "hahahaha", aku ketawa riang. Tapi sayangnye peristiwa indah tu cume berlaku 5 minit je sebab loceng berbunyi menandakan telah habisnya waktu kuliah. Sampai sekarang aku masih pening kepala lagi, macam mana ade bunyi loceng kat unibersiti ni. Setau aku unibersiti da tak pakai loceng da, sekolah je yang pakai..hmmmm..misteriiiii


watak-watak yang menjayakan cerita ini:
-keldai sebagai awek tu bile ditanyakan soalan
-shrek sebagai pensyarah
-princess fiona sebagai pengantin perempuan
-superman sebagai nik lan nik mat

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

adui~~~

ieka berkata...

lawak r...hahaha :)
sib bek prof 2 tak bg sepak layang..haha.

nik lan nik mat berkata...

kalo die bagi jgk saya elak...hihihihi

adwafarahin berkata...

lerr???
ade ke patut shrek??

haha

Faiz Tapit berkata...

ape cilake lah cite ko ni lan...
hahaha

syahirah berkata...

hahah, shrek.

themissingikmal berkata...

sape bai? ko ade gemar sape2 ke?
aku tolong ko

KinosKoko berkata...

ohh..shrek itu comel..

niniem◕‿◕ berkata...

haha..shrek???
kesian lect tu~

nik lan nik mat berkata...

adakah benar shrek itu comel?huhuhu

Putri Sayang Kamu (PSK) berkata...

haha ! hebat-hebat . kreatif . aku suka . hehe

♥ shoeshe si budak comot ♥ berkata...

cumel ! ^^

Nur 5ruz Husna Nordin berkata...

macam tipu je cita ni .............hehhe

nik lan nik mat berkata...

citer betol la!

hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...