Khamis, 20 Januari 2011

IkAn mAsak asAm PedaS

Haiiii...ape kabo semua?sihat?ape!!!anda sihat,luar biasa bagus dan rase hebat skali!!!! wow!ousem, tu yang saya nak dengar tu..ok la, pe tajuk kite ari?(bacela sendri kt atas tu,tu pon nk ke ajo ke?haha) ari ni saye nk ajar anda semua mcm mane nk masak ikan asam pedas. walaupon saya rase diri saye ni hensem dan kiut sekali tp saye rase diri saye tidak begitu lengkap tanpa adenye ilmu masak memasak. so saye pon belajar la memasak. disebabkan da byk sangat ilmu masak memasak ni dalam dada saye so, saye pon nak kongsi la ilmu tu bersame anda semua. saya tau,anda semua pasti terujakan?xpe, xyah bgtau kerane sy tlh pon mengetahuinya..

ok la..kite terus la kepada resepinye ye...care membuatnya takde la susah sgt seperti yang anda semua bayangkan. jom kite tgk care2 membuatnye!
1. luangkan sedikit mase pagi anda utk memanaskan enjin kereta/moto
2. mandi2 dan bersiap untuk ke pasar(pastikan anda cukup teruja utk ke pasar pd pagi itu)
3. da sampai di pasar anda plh la mane2 pon ikan yang anda suke. nak beso ke kecik ke ikut suke anda. yang penting anda semua membeli ikan bkn "anak ikan"..faham!!!
4. sebelum balik ke rumah pastikan anda singgah ke rumah rakan2 anda untuk mewar-warkan bahawa anda akan makan ikan asam pedas ari ni
5. kemudian dengan rase banggenye anda terus balik ke rumah
6. setibanya di rumah anda bagi ikan itu kepada emak/bibik/khadam & sebagainya utk proses seterusnya
7. next,anda pergi ke ruang tamu untuk mencari surat kabo. bacala surat kabo tu sambil bergoyang kaki dan
    menunggu ikan tu tadi siap di masak oleh emak/bibik/khadam &sebagainya.

so siapla ikan masak asam pedas kite pada hari ni..senangkan? cume 7 step je anda akan dpt menikmati rase ikan masak asam pedas yang sungguh lazat sekali. so, ape tunggu lagi, jom praktik!

6 ulasan:

DaK CoMoT berkata...

laparla pulak tgk asam pedas tuh...adesss..ngee

Ai Ni.. berkata...

resepi ini sgt menarik encik..saya akn mencubanya di rumah..time kaseh atas perkongsian..:)

themissingikmal berkata...

ko da ley buat buku masakan dow...ko siyes hebat!

lan cute berkata...

anda semua jgn la berhenti memuji saye...SAYA BANGGA...hahahaha

Faiz Tapit berkata...

cegampang la.... hahah

Ular Lidi berkata...

membuatkan kucing aku jilat kaki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...