Isnin, 28 November 2011

pEjam CeliK PejAm CeliK... tErSEdaR


mengimbas kembali sewaktu masa dulu.. aku murid yang jahat.. namun aku tetap ade matlamat hidup.. akulah di antara murid jahat yang ade matlamat dan maruah hidup..

setelah sedekad lebih, matlamat itu telah aku gapai.. *dan aku memang sengaja menggunakan ayat sentimental supaya cerita aku mirip mohabbatein.. (sambung balik) bangku sekolah yang rosak dan tak pernah dibaiki itu telah lama aku ditanggalkan.. panasnya telah lama hilang.. panas berganti panas.. siapalah agaknya gerangan yang akan memanaskan kerusi itu lagi.. mungkin kerusi itu sudah dibakar.. siapa tahu



kini usia meningkat ke alam kematangan.. tetapi raut wajah masih lagi kiut.. aku musykil..




ramai rakan seangkatan telah menjadi raja dan permaisuri.. tetapi sayangnya cuma satu hari.. hari-hari mendatang  yang ditempuh, mereka cumalah sekadar pengusaha kilang yang mempunyai sebuah kilang memproses yang cuma beroperasi sekali sekala sahaja..

dan aku masih lagi sendiri dijalan sepi.. mujur jalan itu tidak gelap.. ade cahaya dihadapan.. walaupun kaki ini gigih melangkah... tetapi penghujungnya masih jauh.. saatnya destinasi itu menjadi realiti masih lagi tidak dapat di anggar

relatif masa.. kadang-kadang terasa lambat ~kuliah~.. kadang-kadang terasa cepat ~main game~.. yang pasti pandang ke belakang ternampak sejarah peradaban yang tidak beradab.. yang jauh dihadapan adalah inovasi ciptaan yang perlu direka bentuk.. dan pandang dibawah adalah tapak berdirinya hakikat siapakah anda? jawab sendiri..

15 ulasan:

tieykah berkata...

aku tersedar,rupanya dah pagi

bangun bikin assmen

mujahidah solehah berkata...

hehe.. masih kiut erk??
masuk bakul angkat sndri noo...

siapakah anda?? :
aq adlh aq..
aq bkn kamu
aq ttp juga aq..
bkn org laen..
bkn siapa2..
aq ttp juga aq..
seorng hamba Allah
y kerdil lg hina
y cuba mencari redhaNya dlm setiap ap y d lakukan..

(=

EZAN IDMA berkata...

hahaha aku juga musykil tang kiut tu.

dah kao bile nak kawen

themissingikmal berkata...

citer hindustan xbest...jgn jadikan citer ko spt citer hindustan..hahaha

Anyyss Shuhaimi berkata...

kiut la sgt...wekk!! :p

Nonie berkata...

nti bila merentasi alam pekerjaan...pasti alm kuliah jua y akn dikenang...huhuhu.tp btl..masa2 kuliah trasa sgt lambat.hihih

FarHANa aZwA berkata...

hahaha kiut pn nk musykil gak?haha

ZORA berkata...

perjalann hidup mnusia yg berliku...:P

liya alia berkata...

kini usia meningkat ke alam kematangan.. tetapi raut wajah masih lagi kiut.. aku musykil..
nak muntah. haha

Fawa berkata...

kini usia meningkat ke alam kematangan.. tetapi raut wajah masih lagi kiut.. aku musykil..

hahaha..sumpah klaka !

schaze zainn berkata...

hye dah lama tak BW
:)

kalo jalan tu gelap,

pakai la torchlight..hekhek

k e y r i berkata...

hmm yelaaaaa

deeya berkata...

dan aku baru tersedar dari lena .. eh ! apekah ?? kawen jer lah kau sane .

fadh leyanie berkata...

bagusla mnjadi murid jahat yg ada matlamat hidup..keh3

deeya berkata...

wooooi ! sedarlah kau dari lamunan .. bangon la weyh . hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...